Als uw reis wordt geannuleerd, kunt u een terugbetaling krijgen die is aangepast aan de situatie: annulering door Voyage Privé of op eigen initiatief. Ontdek hieronder uw opties, hetzij in de vorm van een tegoedbon, hetzij in contanten, evenals de te volgen stappen.
Je besluit je reis te annuleren
Overeenkomstig onze Algemene Verkoopvoorwaarden worden annuleringskosten in rekening gebracht, afhankelijk van de periode tussen de annuleringsdatum en de vertrekdatum. Het bedrag van de annuleringskosten wordt aan u meegedeeld voordat de annulering van uw reis definitief wordt bevestigd.
Als u een reisverzekering hebt afgesloten
Als u bij uw reservering een Xplorassur- of Mutuaide-verzekering (Annulering of Multirisk) hebt afgesloten, kunt u de annuleringskosten voor alle gerechtvaardigde redenen laten terugbetalen door de volgende procedure te volgen.
Als u de Annuleringsverzekering Flex by Voyage Privé hebt
Als uw aanbod in aanmerking komt voor de annuleringsverzekering "Flex by Voyage Privé" (zie het tabblad Prestaties in uw reserveringsruimte), kunt u tot 48 uur voor vertrek annuleren en uitsluitend een tegoedbon ontvangen, 2 jaar geldig op al onze verkopen.
Uw reis is geannuleerd door Voyage Privé
Het kan voorkomen dat Voyage Privé verplicht is om uw verblijf geheel of gedeeltelijk te annuleren (zoals vluchten of excursies). In dit geval verbindt Voyage Privé zich ertoe om u de volledige kosten van uw verblijf terug te betalen, volgens de terugbetalingswijze van uw keuze :
Een verhoogde tegoedbon, onmiddellijk bruikbaar voor een nieuw verblijf.
Een volledige terugbetaling in contanten, overgemaakt binnen 14 dagen op de bankkaart die bij uw reservering is gebruikt.