Gelanceerd in 2004 door Denis Philipon, samen met David Bastian, Christophe Serna, Sébastien Tricaud en Alexandre Fontaine, Voyage Privé is tegenwoordig erkend als de grootste onafhankelijke e-tourismegroep in Europa. Deze online privéclub biedt zijn 20 miljoen leden een exclusieve selectie van reizen, verblijven en vrijetijdsbesteding van hoge kwaliteit, met kortingen tot 70%.
Internationale ontwikkeling
De Voyage Privé Groep is actief in 9 markten in Europa: Frankrijk, België, Zwitserland, Duitsland, Spanje, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Oostenrijk. Deze groei wordt ondersteund door een dynamisch team van meer dan 400 medewerkers die een bedrijfscultuur delen die gericht is op zowel collectieve als individuele prestaties. In 2017 bereikte Voyage Privé een omzet van 560 miljoen euro, wat getuigt van het economische succes.
Een verantwoordelijke en betrokken onderneming
Naast zijn economische prestaties, is Voyage Privé actief betrokken bij sociale initiatieven. De Groep streeft ernaar het ondernemermodel opnieuw uit te vinden door economisch succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid te combineren. Deze visie wordt gedragen door de betrokkenheid en dynamiek van zijn medewerkers.
Voyage Privé is ook meerderheidsaandeelhouder van Provence Rugby, de grootste rugbyclub in de Bouches-du-Rhône, die nu speelt in de ProD2, de tweede divisie van het Franse professionele rugby.
Bovendien heeft de Groep de vereniging l'École des XV opgericht. Deze initiatief heeft als doel scholing te bieden aan kinderen uit populaire wijken van Aix-en-Provence, door hen een innovatieve leeromgeving aan te bieden. Leraren, gespecialiseerde opvoeders, sportanimatoren en vrijwilligers van de Groep zetten zich drie middagen per week in om elk kind te helpen zijn doelen te bereiken.
Ondersteuning voor innovatie: Les Tremplins by Voyage Privé
Sinds 2013 moedigt Voyage Privé innovatie in e-tourisme aan via zijn startup-incubator, Les Tremplins by Voyage Privé. Elk jaar lanceert deze incubator een oproep om toekomstige getalenteerde ondernemers te identificeren en te ondersteunen. De geselecteerde startups nemen deel aan een jaarlijks "Summer Camp" in Aix-en-Provence, waar ze de begeleiding van de medewerkers van de Groep ontvangen. Deze begeleiding stelt de jonge bedrijven in staat snel te groeien, met de expertise en advies van de professionals van Voyage Privé.
Voyage Privé belichaamt zo een bedrijfsmodel dat innovatie, maatschappelijke verantwoordelijkheid en economisch succes combineert, met de duidelijke ambitie om zich verder te ontwikkelen en tegelijkertijd een positieve impact op de samenleving te hebben.