Je kunt een reisverzekering afsluiten wanneer je je bestelling plaatst. Deze optie wordt je aangeboden voordat je je boeking betaalt. Hieronder vind je 3 soorten verzekeringen die worden aangeboden door de verzekeringsmaatschappij Xplorassur.
| Goed om te weten: voor alle boekingen gemaakt voor 21/05/2024 wordt de verzekering aangeboden door de verzekeringsmaatschappij Mutuaide.
Multiriskverzekering (uittreksels)
- Annulering om een gerechtvaardigde reden: je krijgt de annuleringskosten, boekingskosten en luchtvaartbelastingen terugbetaald in geval van annulering als gevolg van een gebeurtenis waar je geen invloed op hebt, die niet bekend was op het moment van de boeking en gerechtvaardigd is.
- Gemist vertrek: als een onvoorziene gebeurtenis u verhindert uw vertrekvlucht te nemen, wordt uw ticket tot uw bestemming terugbetaald.
- Niet in staat om te vertrekken: terugbetaling van uw terugreis/vertrekkosten na een volledige of gedeeltelijke sluiting van de luchthaven, het (bus)station of de haven.
- Vertraagd vervoer: forfaitair bedrag bij een vertraging van meer dan 4 uur.
- Onmogelijkheid om terug te keren: als het onmogelijk is om terug te keren op de oorspronkelijk geplande datum en de organisator en/of de luchtvaartmaatschappij een wijziging aanbrengt, vergoeding van de hotelkosten (hotel en maaltijden) als gevolg van de verlenging van het verblijf.
- Onderbreking van het verblijf: terugbetaling van niet-gebruikte diensten na uw repatriëring of vervroegde terugkeer.
- Kosten voor onderbreking van een activiteit: terugbetaling van een gegarandeerde prestatie waaraan u niet kunt deelnemen wegens ziekte tijdens uw verblijf.
- Repatriëring en medische bijstand 24 uur per dag, 7 dagen per week: bij gezondheidsproblemen profiteert u van een optimale medische dekking en onbeperkte repatriëring.
- Bagagedekking: dekking voor meegebrachte of ter plaatse gekochte bagage in geval van diefstal, beschadiging of verlies.
Multirisk flex verzekering (uittreksels)
-
Annulering “alle oorzaken” zonder rechtvaardiging: je krijgt de annuleringskosten, administratieve kosten en luchtvaartbelastingen terugbetaald in geval van annulering wegens een gebeurtenis buiten je controle, onbekend op het moment van boeking en gedekt door het contract, zonder rechtvaardiging tot 5 dagen voor vertrek.
-
Annulering met een gegronde reden: je krijgt de annuleringskosten, administratiekosten en luchtvaartbelastingen terugbetaald in geval van annulering vanwege een gebeurtenis waarover je geen controle hebt, die niet bekend was op het moment van de boeking en die te rechtvaardigen is.
- Gemist vertrek: als een onvoorziene gebeurtenis u verhindert uw vertrekvlucht te nemen, wordt uw ticket tot uw bestemming terugbetaald.
- Niet in staat om te vertrekken: terugbetaling van uw terugreis/vertrekkosten na een volledige of gedeeltelijke sluiting van de luchthaven, het (bus)station of de haven.
- Vertraagd vervoer: forfaitair bedrag bij een vertraging van meer dan 4 uur.
- Onmogelijkheid om terug te keren: als het onmogelijk is om terug te keren op de oorspronkelijk geplande datum en de organisator en/of de luchtvaartmaatschappij een wijziging aanbrengt, vergoeding van de hotelkosten (hotel en maaltijden) als gevolg van de verlenging van het verblijf.
- Onderbreking van het verblijf: terugbetaling van niet-gebruikte diensten na uw repatriëring of vervroegde terugkeer.
- Kosten voor onderbreking van een activiteit: terugbetaling van een gegarandeerde prestatie waaraan u niet kunt deelnemen wegens ziekte tijdens uw verblijf.
- Repatriëring en medische bijstand 24 uur per dag, 7 dagen per week: bij gezondheidsproblemen profiteert u van een optimale medische dekking en onbeperkte repatriëring.
- Bagagedekking: dekking voor meegebrachte of ter plaatse gekochte bagage in geval van diefstal, beschadiging of verlies.
Annuleringverzekering (uittreksels)
- Annulering om een gegronde reden: je krijgt de annuleringskosten, boekingskosten en luchtvaartbelastingen terugbetaald in geval van een annulering als gevolg van een gebeurtenis waarover je geen controle hebt, die niet bekend was op het moment van de boeking en die te rechtvaardigen is.
- Gemist vertrek: als een onvoorziene gebeurtenis u verhindert uw vertrekvlucht te nemen, wordt uw ticket tot uw bestemming terugbetaald.
- Niet in staat om te vertrekken: terugbetaling van je terugreis/vertrekkosten na een volledige of gedeeltelijke sluiting van de luchthaven, het (bus)station of de haven.
- Vertraagd vervoer: forfaitair bedrag bij een vertraging van meer dan 4 uur.
| Let op: het is niet mogelijk om deze verzekering af te sluiten nadat je boeking is gemaakt.
Bagage en Hulpverleningverzekering
- Bagagedekking: dekking voor meegebrachte of ter plaatse gekochte bagage in geval van diefstal, beschadiging of verlies.
- Repatriëring en medische bijstand 24 uur per dag, 7 dagen per week: profiteer bij gezondheidsproblemen van een optimale medische dekking en repatriëring.
- Reisbijstand
- 24/7 telefonische bijstand
| Goed om te weten: U vindt alle informatie over de details van uw verzekering rechtstreeks in uw Voyage Privé ledenaccount op uw pagina "Bestellingen" in het tabblad "Mijn diensten" en vervolgens "Verzekering".
| Let op: Deze informatie is een korte samenvatting van de verschillende garanties. Ze heeft geen contractuele waarde. Download de algemene voorwaarden van uw verzekeringscontract voor meer informatie en maximale limieten.